Rabu, 9 Mei 2012

Like? Komen?

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Dalam zaman yang serba canggih ni, internet adalah salah satu medium atau perkara paling penting baik dalam sektor pekerjaan, pembelajaran dan lain2 lagi...Kiranya sehari tak dapat nak online tak sah...Rasa macam ada je yang tak kena...Ada orang celik je mata, terus online...Mandi dan lain2 belakang kira...

Ha, tadi tu pendahuluan je...Hehehe...Entry kali ni aku nak menyentuh tentang isu FACEBOOK...Korang ada tak? Kalau ada sila angguk, kalau takde sila geleng...Yang geleng tu kenapa? Takde ye? Ha, nampak beno menipunye...Hihihi...

Kalau nak cakap pasal facebook ni macam2 yang boleh diperkatakan. Tapi yang aku nak sentuh ni pasal LIKE...Sebut betul2, L.I.K.E...Ha, pandai pun eja...Kalau ada sape2 post kat wall sama ada dalam bentuk ayat ke, video ke, gambar ke, kan semua tu boleh di'like'...

Tapi yang aku tak faham kat sini kalau yang like tu adalah orang yang post benda alah tu sendiri...Ada orang tu, dia komen pastu dia yang like apa yang dia komen tadi...Bukan seorang dua yang macam tu...Ramai jugak la yang aku tengok...(Aku memang suka memerhati)...Rasa macam syok sendiri pun ada...Lagi pun, yang like tu bukan sepatutnya orang lain ke yang dalam erti kata lainnya, FRIEND???...

Lagi satu, bila ada je sape2 post sesuatu, maka datanglah beberapa orang makhluk yang mula komen...Komennya, '1st' ataupun, 'aku yang pertama'...La, ada orang kisah ke kau orang yang pertama komen ataupun last? Ada hadiah ke? Aku memang tergelak kalau tengok orang2 yang komen macam tu...Terserlah sifat kebudak-budakan dia...Hahaha...

Kesimpulannya, tolonglah hentikan 2 perkara yang aku sentuh tadi...Kalau ada sesiapa yang baru nak berjinak2, jangan la buang tebiat nak mulakan...Kepada yang terasa ataupun tak suka entry aku kali ni, seribu kemaafan dipinta...Lagi pun nak minta maaf tak semestinya hari raya je kan? Hehehe...PEACE!!! (sambil menampakkan kesemua gigi)...

Wassalam...

Like kalau betul2 suka...:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan