Khamis, 3 Mei 2012

Kejadian Pelik...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Beberapa hari lepas, aku keluar ke bandar...Bila masuk waktu maghrib, aku singgah di sebuah masjid untuk solat...Kalau boleh, memang nak solat jemaah...Tapi aku terlambat...Siap je berwuduk, imam dan jemaahnya  dah pun berada pada rakaat kedua...

Tapi aku pelik sebab ramai orang yang dah siap berwuduk, tak menyertai pun jemaah yang sedang solat...Diorang hanya berdiri di koridor masjid...Ada yang siap bersandar kat tiang lagi...Ramainya orang di dalam masjid tu hampir menyamai jumlah orang yang ingin menunaikan solat jumaat...

Aku bertambah pelik, sebab yang hanya berjemaah mengikut imam tak sampai pun satu saf...Aku pun tak nak buang masa, aku terus masuk ke dalam jemaah yakni saf yang pertama...Masa aku masuk jemaah tu, imam sedang membaca 1 surah selepas dia membaca Al-Fatihah...

Aku solat seperti biasa...Imam tu baca surah punya la panjang...Aku tak dapat nak tangkap imam tu baca surah apa...Tapi sangat panjang...Berapa juzuk dia baca aku pun tak tahu...Kaki aku dah naik lenguh dah tunggu bila masanya imam nak rukuk...

Sejam pun berlalu...Tapi imam masih lagi dengan surahnya...Masih lagi di rakaat kedua...Kaki aku dah semakin lenguh...Dalam hati aku mula berfikir macam2...Khusyuk aku dah hilang dengan sendirinya...Tak pernah pun aku solat berjemaah lama sampai macam tu sekali...1 rakaat dah lama macam ni, kalau 3 rakaat macam mana la agaknya...

Dalam aku berfikir, akhirnya aku tertidur...Tiba2 kedengaran suara mak aku, "Bang, bangun bang! Subuh"...Astaghfirullahalazim...Rupa2nya aku berMIMPI...Huhuhu...Sampai sekarang aku masih teringatkan mimpi tu...Apakah maknanya?

Sorry la kalau ada yang kecewa bila baca entry aku kali ni sebab last2 baru aku bagi tahu yang semua ni adalah mimpi...Kepada sesiapa yang tahu mentafsir mimpi, sila la bagi tahu aku kalau tahu akan makna mimpi aku tu...

Wassalam...

Ini adalah antara mimpi pelik yang pernah aku alami...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan