Isnin, 7 Mei 2012

Korban

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Tepat jam 9:50 malam bersamaan hari Sabtu, suatu upacara korban telah dilakukan...Bukan korban lembu, bukan jugak korban kambing....Tapi, korban RAMBUT...Huhuhu...

Aku pernah fobia nak gunting rambut...Dengar macam pelik kan? Tapi tu la hakikatnya...Kisahnya bermula pada bulan November tahun lepas...Aku gi kat sebuah kedai kat Kuala Pilah...Abang ipar aku pelanggan setia kedai tu. So, dia la yang recommend...

Mula2 aku masuk, si tukang gunting (berbangsa India) tanya aku nak potongan rambut yang macam mana...Aku pun jawab, "potong sikit je"...Masa tu rambut aku tak la panjang sangat pun...Tapi disebabkan baru je dapat kerja, aku pun saje la nak potong...Nak nampak kemas la katakan...Hehehehe.

Sekali, dalam masa si Macha ni gunting rambut aku, aku dah pelik tengok cara dia gunting...Macam banyak je rambut aku dia potong...Aku pulak dah tak boleh nak kata apa...Sebab dah potong pun...Tak dapat nak komplen dah...

Dan hasilnya, Jeng3!!!! Bukan dia potong sikit rambut aku...Tapi sikit je rambut aku yang dia tinggalkan...Adoi...Aku dah buat muka tak puas hati dah...Tapi tak boleh nak buat apa...Sebab terlajak perahu boleh la diundur, terlajak gunting, memang tak dapat nak sambung balik...Suka2 hati je ubah peribahasa...Hahaha...

Last2 masa aku bayar tu, aku gi jumpa bos dia, aku cakap aku tak puas hati dengan pekerja dia si Macha tadi...Yang si bos ni cuma senyum kambing je...Konon2 comel...Aku rasa macam nak muntah ada la...Hahaha...Tak pasal2 aku kena buat hairstyle PACAK...Sebab tu je yang paling okey dengan keadaan rambut macam tu...Sabar je la...

Jadi kelmarin, buat pertama kalinya aku gunting rambut setelah 6 bulan rambut tu aku 'bela'...Tu pun puas jugak la tahan telinga sebab ramai yang dah tegur terutamanya mak dengan kepanjangan rambut aku tu...Aku cuma cakap "takde duit nak gunting kat kedai" Hehehe...

Akhirnya, jumpa jugak tukang gunting yang memenuhi cita rasa aku...Kebetulan dia berbangsa Melayu...Lagi senang faham apa yang aku nak...Dia pun layan aku special skit...Dia gunting sikit, dia tanya, okey tak? 4-5 kali jugak la dia tanya macam tu...Mungkin jugak sebab aku pelanggan terakhir dia hari tu...Sebab kedai dia tutup pukul 10 malam...Masa gunting tu, kitorang berborak macam dah lama kenal...Topik utama yang kitorang bualkan apa lagi, pasal BOLA la...Hehehe...

Wassalam...

Macam ni la style rambut yang aku
mampu buat setelah Macha tu tersalah
potong...Huhuhu
Macam ni la rambut yang aku dah simpan
hampir setengah tahun tu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan