Isnin, 14 Mei 2012

Hari Keluarga

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Semalam aku ke A' Famosa Water World, Melaka...Saje join Hari Keluarga yang dibuat oleh kakitangan kat tempat kerja kakak aku iaitu Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)...

Aku pun takde apa2 plan, so aku ikut je dengan harapan dapat la luangkan masa dengan emak dan anak2 buah aku...

Kalau dah Hari Keluarga tu, ada la beberapa acara sukaneka sebelum makan2 dan mandi...Aku ditempatkan dalam kumpulan Biru...Jumlah kumpulan yang terlibat ialah sebanyak 4 kumpulan.

Ada 3 jenis acara permainan yang disediakan iaitu boling kelapa, masukkan air ke dalam baldi dengan menggunakan getah paip dan maju atau undur mengikut nilai dadu yang dibaling oleh ketua kumpulan.

Maju atau undur bergantung kepada angka yang tertera pada dadu tersebut...Siapa yang sampai ke garisan penamat dulu akan menang..

Bagi game yang pertama dan ketiga, kumpulan aku jadi juara manakala pada game yang kedua, kami hanya mendapat tempat ketiga...

Ada satu acara tambahan untuk golongan dewasa...Aku dan emak berpasangan dalam permainan 'Lambung Kasih'...Mungkin ada yang pernah dengar mungkin ada yang tak...

Lambung Kasih ni adalah permainan melambung belon yang diisi dengan air...Seseorang akan membaling belon sementara seorang lagi akan cuba menangkap belon tersebut tanpa memecahkannya...

5 pemenang dicari daripada 11 pasangan yang bermain...Aku dan emak mendapat tempat ke-5 sekali gus layak untuk menerima hadiah daripada pihak penganjur...Hebat juga kombinasi kami...Hehehe...

Lepas tu, tibalah masa untuk bermandi-manda...Aku dan abang ipar aku mandi sakan...Sebenarnya berendam sekejap je...Naik benda alah yang macam gelongsor air tu yang banyak...

Walaupun nak kena mendaki tu tinggi, tapi bila dapat turun dengan gelongsor tu, memang best...Rasa puas...Macam terbang pun ada...Hehehe...

Tak lama lepas tu, kami pun balik...Kalau nak ikutkan, aktiviti semua tu taklah penting mana pun...Sebab yang paling penting ialah dapat bersama dengan orang yang tersayang...

Wassalam...

Ni la yang aku namakan gelongsor tu...Hehehe




Tiada ulasan:

Catat Ulasan