Sabtu, 18 Ogos 2012

S.A.Y.A.N.G


Assalamualaikum dan salam sejahtera…

S.A.Y.A.N.G…Satu perkataan tetapi banyak maknanya...Satu perkataan ni mampu mengubah bermacam2 perkara dan situasi mengikut kesesuaian penggunaannya…

Hati, perasaan dan jiwa seseorang mampu diubah hanya dengan panggilan ‘sayang’…Tetapi, perkataan ini seharusnya diungkap andai si pelantunnya benar2 ikhlas…

Bagi aku, ungkapan ini sangat berharga dan bermakna…Ia hanya boleh diungkapkan kepada yang berhak, bukan boleh diungkap kepada sesiapa sahaja…

Sejak pertengahan bulan 3 yang lepas, secara rasminya aku telah menggelar seseorang dengan panggilan ‘sayang’…Dia yang dimaksudkan ialah kekasih hati aku, ‘My Sayang’…Dia satu2nya wanita yang aku cintai…

Kenapa aku panggil dia ‘sayang’? Sebabnya, aku nak sentiasa rasa sayangkan dia tak kira pada bila2 masa mahupun keadaan emosi aku ketika itu…

Andai kata aku sedang marah, secara automatik perasaan marah tu akan bertukar menjadi lebih cool atau baik dengan hanya panggilan ‘sayang’ tu…Pendek kata, aku akan sentiasa sayangkan dia walau dalam keadaan apa pun termasuklah ketika sedang marah…

Perasaan sayang yang menebal dalam hati aku terhadapnya membuatkan aku kalau boleh, sentiasa nak mengungkapkan sayang aku pada dia…Bagi sesetengah orang, perkara tu mungkin boleh membosankan lantaran kerana terlalu kerap mengungkapkannya…

Berlainan dengan aku…Aku kalau boleh nak ucapkan aku sayang dia pada setiap detik supaya dia tak akan pernah lupa yang aku sangat2 sayangkan dia…Bagi aku, kalau ungkapkan sayang dengan kerap, rasa sayang antara kami akan sentiasa mekar dan membuatkan perasaan tu kian menebal dalam diri masing2…

Kesimpulannya, masing2 ada cara untuk ekspresikan rasa sayang kepada orang yang disayangi…Tak kiralah macam mana pun, janji hubungan tersebut akan menjadi lebih rapat, serasi seterusnya berjaya bukan sahaja di dunia malah di syurga kelak…InsyaALLAH…

*I will always LOVE you Sayang… Jangan pernah bosan dengan panggilan itu...

Semoga CINTA itu  akan terus mekar dan sentiasa berada dalam redha-Mu Ya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan