Rabu, 8 Ogos 2012

Bertudung tapi telanjang


Assalamualaikum dan salam sejahtera…

Mula2 sekali aku nak mintak maaf sebab tajuk entry aku kali ni agak kasar…Al kisahnya macam ni…Semalam aku ke mesin ATM…Bila dah ke sana, semestinya untuk mengeluarkan duit, bank in dan lain2 lagi…

Akhirnya, aku sampai di bank yang dimaksudkan…Sampai2 je, punya la panjang barisan orang yang beratur…Nak tak nak aku terpaksa la beratur jugak…Nak potong line, tak elok…Kita kan orang Malaysia? Cewah…Hehe…

Mesin ATM hanya ada 2…Dalam aku duk beratur ni, aku perasan kat 1 mesin ATM, ada pasangan India…Berumur dalam lingkungan 40-an…Entah apa transaksi dia nak buat aku pun tak tahu…Tapi yang pasti, dah banyak kali dah mesin tu keluarkan resit…

Lepas tu aku tengok balik orang2 yang beratur kat depan aku…Melayu, Cina, India semua ada…Memang 1 Malaysia…Hohoho…Dalam aku duk memandang2 sebab kebosanan tu, aku terkejut bila nampak sorang awek ni…

Pandang dari atas memang dah cukup ayu bertudung…Masa tu aku tak nampak lagi la muka dia…Aku cakap ayu sebab bagi aku, perempuan yang bertudung ada keayuannya yang tersendiri…

Sekali baru aku perasan yang perempuan  tu pakai legging…Aku ulang lagi sekali, LEGGING…Terkejut beruk aku tengok perempuan tu…Ni la yang terjadi kalau tak faham apa yang dimaksudkan dengan menutup aurat…

Bila dah pakai legging, sah2 la nampak bentuk tubuhnya…Sekali imbas macam telanjang pun ada…Aku yang terpandang ni pulak yang rasa malu…Yang tuan punya badan buat dek je…Agaknya dia rasa dia hot kot…Tak tahulah…Anggap yang baik2 je…

Tak lama tu, si perempuan tu berjalan keluar dari bank…Sekali pandang muka dia, rasanya dah berumur lewat 20-an…Hmm…baru nak belajar menutup aurat kot…Takpelah, harap2 lepas ni dia akan lebih faham tentang aurat dan mula berubah…

Buat semua wanita di luar sana, menutup aurat ni bukanlah hanya menyembunyikan rambut atau melapik kepala daripada dilihat oleh lelaki bukan muhrim…Tapi termasuklah penampakan bentuk badan, dari hujung rambut sampailah ke hujung kaki…

Kesimpulannya, nak beramal bukan hanya sekadar amal…Tapi, kenalah ada ilmu di sampingnya…Kalau tak, takut yang dibuat tu hanya menjadi sia2 ibarat ‘mencangkul angin’

Wassalam… 

Macam ni la antara pakaian muslimah yang sebenar...
Menutup aurat dan tidak menampakkan bentuk tubuh...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan