Rabu, 22 Ogos 2012

Futsal Raya...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Semalam, buat kesekian kalinya aku dan hampir semua sepupu berkumpul pada tahun ni...Maklumlah, masih dalam suasana hari raya...

Jadi, tepat jam 12:30 tgh mlm, kami semua bermain futsal...Kalau dah berkumpul ramai2, apa lagi kerjanya kan?Hehehe...

Aku sangat excited...Sebabnya dah hampir setengah tahun aku tak tendang bola...Keinginan nak main tu sentiasa ada tapi disebabkan takde geng, aku banyak duduk kat rumah je...

Aku sampai kat court futsal agak awal...Kira2 setengah jam sebelum game  tu start...Siap je pakai kasut, aku pun buat rutin biasa...Stretching dan panaskan badan...

Tak lama tu, kami pun masuk dan mula bermain...Baru je lari dalam 5 minit, aku dah termengah2...Dalam bahasa mudah, pancit...Adoi, lama dah tak main, ni la jadinya...

Kira2 setengah jam main, aku dah boleh adapt balik dengan game aku...Aku dah boleh main macam biasa...Cuma yang ketara, pergerakan aku agak lambat iaitu dari segi larian...Pecut dah tak selaju dulu...

Skill, alhamdulillah...Masih ada...Rembatan pun masih kuat walaupun tak sekuat dulu...Selama 1 jam setengah aku main tanpa keluar rehat walau sekejap...

Lepas habis main, kitorang lepak kat kedai mamak...Borak2 sambil minum...Lepas tu terus balik...Jam dah pukul 3:30 pagi masa tu...Dalam perjalanan balik, baru je bangun dari kerusi, aku dah rasa satu benda yang tak best...Kaki aku terasa kebas dan lenguh2...Nak melangkah pun payah...

Masa solat Subuh, aku hampir terjatuh sebab tiba2 je kaki kiri aku macam tak dapat rasa...Macam tak pijak lantai walhal memang tengah pijak lantai masa tu...Aku mula tidur lepas Subuh...Bila bangun dari tidur, badan aku sangatlah sakit...Tu la akibatnya sebab dah lama tak bersukan...

Apa2 pun, semuanya berjalan dengan lancar semalam...Aku dapat lepas gian...Teringin nak main futsal setiap hari macam kat kolej dulu...Tapi rasanya tak jadi kenyataan sebab takde geng...Main futsal sorang2 karang dikatakan gila pulak..Hahaha...

Wassalam...

*Kalau ada sape2 nak ajak aku main futsal or bola sepak(bola padang), invite la..Aku sudi join..

Nak pakai kasut semalam, terpaksa bersihkan dulu...
Sebab berhabuk...Nampak sangat dah lama tak main...


I Love Futsal...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan