Rabu, 15 Februari 2012

Tengok bola + hujan

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Aku baru je balik dari stadium lebih kurang 2 jam lepas... Tadi aku tengok perlawanan liga super antara Negeri Sembilan (N9) menentang Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) kat Stadium Tuanku Abdul Rahman (STAR)...

Buat pertama kalinya aku ke stadium dengan menaiki motosikal... Aku pergi tadi dengan seorang sepupu aku yang kebetulan sedang cuti belajar...Sedang dalam perjalanan, hujan pula turun...Mula2 renyai2 je...Lepas tu terus lebat...Aku yang sejak tadi memecut mula memperlahankan motor...Sebab jalan basah dan licin.. Tengok bola pun tengok juga, keselamatan tetap yang utama...Hehehe.

Sampai je tempat letak motosikal, kunci dan terus menuju ke kaunter tiket...Orang tak begitu ramai...Jadi, tiket lebih senang nak dapat..Masuk je dalam, disebabkan sedikit lewat, aku dan sepupu terpaksa tengok perlawanan sambil berdiri...Tapi waktu kitorang sampai, lagu Negaraku belum dinyanyikan...So, boleh dikatakan sampai just in time...Hehehe

Perlawanan agak menarik... Kedua2 pasukan saling menyerang...Cuma aku kurang puas hati dengan pengadil..Banyak keputusan yang dibuat boleh dipersoalkan...Tapi aku tak salahkan dia 100%...Biasalah, nama pun manusia... Adakalanya buat silap jugak...

Perlawanan berakhir dengan keputusan seri 1-1...Memang la kecewa sikit...Sebab RM20 dah melayang sebab bayar tiket...Tapi takpe la.. Dah takde rezeki...Optimis je untuk perlawanan akan datang...Harap2 akan menang dan menang lepas ni...

Bila perlawanan dah habis, nak buat apa lagi? Jawapannya, BALIK..Tapi aku baru teringat yang dompet aku dah kosong... So, terus ke mesin ATM yang terdekat...Lepas je keluar duit, aku ajak sepupu aku pergi cari gerai burger IJAN yang sememangnya popular kat seremban..

Lepas beli burger, terus balik...Tunaikan kewajipan, dan komen kat status 'Penyokong Setia Negeri Sembilan' kat facebook dan mula menyusun bantal...Pandang syiling, cuba lelapkan mata dan terus tertidur...Sebelum tu, aku masih berfikir tentang si dia..Dah tidur ke dia? Maybe dah...Lagi pun dah lewat ni...Dalam senyuman, aku tertidur...

Wassalam...

Sebahagian pemain yang bermain dalam perlawanan tadi




Lebih kurang macam ni la rupa burger Ijan.
Ni yang special punya la..Nyum3...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan