Jumaat, 24 Februari 2012

Surprise!!!



Assalamualaikum dan salam sejahtera…

Ada apa dengan surprise? Best ke? Aku sendiri tak mampu nak menjawabnya…Hehehe…
Aku adalah seorang yang suka buat surprise…Rasanya bukan sekadar hobi, malah dah memang jadi identiti diri kot…Aku sendiri tak tahu kenapa aku suka surprisekan orang…Kebanyakan surprise berlaku dengan jayanya…

Mungkin sebab pengalaman aku pernah kena surprise kot…Famili aku pernah buat surprise untuk raikan hari jadi aku…(Idea kakak2 aku)…Tapi hari jadi keberapa, aku dah lupa…Kalau ingat balik saat tu, memang aku akan tersenyum…

Golongan sasaran untuk aku surprisekan ni pelbagai…Antara yang selalu menjadi mangsa ialah famili aku sendiri terutamanya mak…Hehehe…Tapi kalau surprisekan mak, surprise tu berpada2 la…“Mak, jangan marah abang…Abang takde niat nak terkejutkan mak”…Saje suka2…Mengaplikasikan idea kreatif yang ada je…Hehehe.

Disebabkan aku belajar di salah sebuah universiti di Borneo, aku memang jarang balik ke rumah (semenanjung)…Kalau balik pun sebab ada peristiwa penting seperti hari raya atau cuti semester…Ada suatu ketika ni, aku balik ke rumah tanpa beritahu mak..Aku berpakat dengan seorang kakak dan abang ipar yang menjemput aku dari KLIA…

Sampai je kat rumah, tiba2 aku bagi salam dan terus masuk…Mak aku punya la terkejut..Sedangkan pada hari semalam, dia baru je telefon aku tanya khabar dan lain2…Sedar2 je hari ni dah ada depan mata…Mak aku memandang aku sambil terkebil2…Aku pun terus salam dan cium tangan mak…Dalam terkebil2 tu, mak aku akhirnya tersenyum…Hehehe…

Baru2 ni, aku berjaya surprisekan si dia…Aku pergi ke tempat kerja dia tanpa beritahu dia…Sedar2 dah muncul kat depan mata dia..Sebelum ni kitorang tak pernah pun berjanji untuk berjumpa kat mana2…Dan dia memang terkejut habis..Macam nampak hantu pun ada…Nasib baik dia takde lemah jantung…(Sebab takde lemah jantung, aku buat la yang ekstrim sikit)..Hehehe..

Tapi aku pun kena surprise dengan dia jugak…Boleh pulak dia lari2 daripada aku…Makin aku dekat makin dia jalan laju…Mungkin dia terkejut + malu…Dalam keadaan tu, aku rasa kalau dia wakil Malaysia untuk pertandingan jalan kaki boleh la dapat kedudukan  top three…Hehehe..

Disebabkan dia sedang bekerja, aku segera tamatkan drama kejar-mengejar tu…Aku tak nak la ganggu emosi dia..(Rasanya dah ganggu pun)…Hehehe…Nanti tak dapat pulak dia fokus pada kerja disebabkan aku..Dengan perut yang boleh tahan lapar, aku berlalu pergi tanpa menoleh ke belakang walaupun  di dalam hati, meronta2 niat nak toleh belakang...Hehehe

Antara surprise yang tak berjaya, aku pernah pergi ke rumah sepupu aku…Konon2 sebelum pergi tak nak bagi tahu…Sekali sampai2 je kat rumah, dia takde pulak…Rumah siap berkuci lagi...Dah la sebelum tu, aku terpaksa tempuh jalan yang sesak untuk ke rumah dia..Last2, aku sendiri yang hampa..Aku cuma mampu gelakkan diri sendiri.. Tu la, nak surprisekan orang sangat….Last2 sendiri yang terkena…

Wassalam...


Menganga tu boleh...Tapi jangan lama2...
Nanti lalat masuk... :P


Tiada ulasan:

Catat Ulasan