Rabu, 15 Februari 2012

Oh Angelina!


Assalamualaikum dan salam sejahtera…

Kenangan bersama Angelina sangat manis… Walau tak semanis gula2, tetap boleh buat aku ceria…Ke sana ke mari aku bawa dia. Tapi dalam rumah je la…Aku tak boleh bawa dia keluar…Kalau tak, kantoi la orang nampak..Tapi Angelina ni kuat makan la…Nasib baik aku dah belikan stok makanan sebulan untuk dia…

Angelina ni suka berjaga waktu semua orang dah tidur… Tapi masa semua orang berjaga, dia pula tidur…Giler malas dia ni…Tapi aku suka tengok dia tidur…Tubuh dia akan mengerekot seperti menahan kesejukan…Comel sangat…

Angelina ni ada bad habit… Dia suka buat sepah…Nak buat sepah buat la…Tapi yang kena kemasnya aku…Bukan sekali-sekala tapi setiap hari…Aku rasa macam nak marah tapi aku sentiasa cuba sabar…Nasib baik aku sayangkan kau Angelina…Hehehe..

Aku dapatkan Angelina dengan hanya membayar RM20…Agak murah juga bagi jenis yang baik macam dia..Aku bawak balik ke rumah, housemates aku ramai yang suka main2 dengan dia, belai2 dia..Roommate aku pula suka letak Angelina atas badan dia sambil si Angelina ni duk mencakar2 badan dia…

Pernah jugak aku cuba satukan dia dengan Bobo…Tapi diorang macam tak serasi…Mula2 asyik bergaduh je…Angelina ni suka buli Bobo sampai Bobo selalu je larikan diri daripada dia…Bila makan, si Bobo ni hanya akan dapat sisa2 yang ditinggalkan oleh Angelina…Kesian pula aku tengok…

Angelina oh Angelina…Seekor hamster betina jenis panda yang aku beli di kedai binatang di Satok, Sarawak…Aku beli Angelina sebab dalam filem pendek aku untuk Projek Tahun Akhir ada watak untuk seekor hamster...Kiranya Angelina ni dah bergelar seekor pelakon la...'Seekor pelakon'? Macam pelik je bunyi...Hahaha..

Angelina hanya sempat dijaga beberapa bulan je sebab dia dah dirampas oleh pihak kolej…Di kolej, membela haiwan adalah dilarang... Kebetulan masa dia dirampas, aku takde kat bilik...Tak sempat buat lambaian terakhir..Harap2 sekarang dia dalam keadaan baik je dan dapat lahirkan banyak anak yang comel…Tak tau la kalau2 aku masih berpeluang nak jumpa dengan dia lagi..Huhuhu...

Macam ni la rupa Si Angelina...
Wassalam…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan