Sabtu, 28 Julai 2012

Bila kucing masuk masjid

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Alhamdulillah, pagi tadi aku berkesempatan menunaikan solat Subuh secara berjemaah di masjid di kampung aku...Kalau dah waktu Subuh, jumlah jemaah dah boleh diagak pun...Tak akan seramai macam solat Terawih...

Sampai2 je, muazzin atau bilal baru je selesai melaungkan azan...Kalau bukan sebab motor aku yang payah nak start, maybe aku akan sampai lebih awal...

Selesai je bilal iqamah, masing2 memenuhkan saf...Rupa2nya tak sampai penuh satu saf pun...Agak mengecewakan jugak la dengan kehadiran jemaah...

Kami semua ada dalam lebih kurang 10-12 orang je...Tengah2 solat, tiba2 kaki aku rasa geli...Macam ada sesuatu yang menggesel2kan sesuatu pada kaki aku...Aku mula berasa lain macam...

Tiba2 aku terdengar bunyi mengiau...Rupa2nya kucing...Si kucing ni pulak seronok je berjalan ke kiri dan ke kanan...Sampai kat tempat imam pun dia berjalan...Yang kelakarnya, siapa yang pakai kain pelikat macam aku memang akan rasa geli la..Hahaha...

Ni semua salah orang yang masuk last tadi...Sebab tak tutup pintu masjid...Sebab tu la anak kucing tu boleh masuk...Habis je solat, terus sorang Tok Siak ni ambil dan hantar kucing tu keluar...

Berakhir sudah episod kucing di dalam masjid..Hehehe...Tak pasal2 kurang khusyuk semua jemaah dibuatnya...

*Kucing pun ada niat nak masuk dalam masjid...MANUSIA bila lagi? Peace!

Wassalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan