Khamis, 1 Mac 2012

Lupa



Assalamualaikum dan salam sejahtera

Semalam merupakan antara hari yang sibuk bagi aku…Tarikh untuk shooting dah semakin hampir…Jadi, macam2 persediaan harus dibuat. Aku diberi tanggung jawab sebagai “Prop Master” dengan seorang lagi krew yang dipanggil ‘Boy’.

Macam2 tugas aku terpaksa buat. Call artis, cari lokasi dan lain2… Aku punya la tak suka nak call2 orang…Sebab orang ni macam2 kerenah. Kalau tak, takde la peribahasa “ Banyak udang banyak garam, banyak orang banyak ragam”..Cewaah…Dah macam Karamsingh Walia la pulak…Hahaha.

Semalam, aku ditugaskan untuk design banner…Mula2 aku terkejut jugak la..Hal design2 ni dah lama aku tinggalkan…Kalau design pun, poster je…Bukan banner…Last aku mendesign masa final year kat U dulu..Tu pun dengan bantuan rakan2 satu kolej…

Jadi, bila dah lama tak design, macam2 benda aku lupa…Macam mana nak buat style macam ni, macam mana nak buat style macam tu, tekan butang apa…Yang Si Director ni pulak nak aku siapkan hari tu jugak…Perggh..Ingat senang ke…Dah la lama aku tinggalkan benda alah tu…Nak catch up balik perlukan masa jugak la…

Seharian aku design banner tu…Tu pun dengan bantuan officemate…Yang Si officemate aku ni busy jugak…Jadi, masa dia busy, kebetulan datang sorang mamat ni… Dia ada meeting dengan bos aku…Last2 mamat ni turut jadi mangsa aku.. Tak pasal2 kena tolong aku…Hahaha..

Hari semakin lewat…Maghrib kian menghampiri…Kerja baru siap 97% …Jadi, aku buat keputusan untuk balik…Pandai2 la aku sambung kerja tu kat rumah…Tapi keluar je office, hujan la pulak…Aku dah la naik motor..Kalau redah, confirm basah..So, aku decide pergi lepak kedai mamak jap..Lagi pun perut aku dah berbunyi…Macam2 lagu dah...Dah la masa lunch aku makan nugget n sosej je…Berapa lama la makanan tu bertahan dalam perut…Huhuhu..

Dipendekkan cerita, malam semalam aku sambung balik buat design banner tu…Aku berjaya siapkan…So, aku pun masukkan terus dalam pendrive dan terus simpan dalam beg…Takut2 aku lupa nak bawak esoknya…

Jadi, hari ni aku masuk ke office cuma bawa pendrive je…Tak bawak laptop pun..Aku pun dengan bangganya nak tunjukkan banner yang sudah siap didesign kat Si Director…Tapi, malangnya banner aku tu, file missing…Tak boleh nak buka…Huhuhu..

Ya, kini aku sedar aku lupa…Lupa nak masukkan semua file dalam satu folder..Sekarang aku tengah fikir macam mana cara nak balik ke rumah, dapatkan laptop…Motor takde, kereta pun takde…Harap2 budak runner dapat tolong aku...semuanya angkara 'lupa'...Huhuhu

Kesimpulannya, kalau buat sesuatu pastikan semuanya lengkap...Pastikan semak semula kerja2 yang dah dibuat...Sebab manusia ni bersifat LUPA...

Wassalam…  
Macam mana la aku boleh lupa...Nasib2...


2 ulasan:

  1. kesian...lain kali check dulu...ngeeeee~
    wahhh...orang pertama komen ni...hehe..

    BalasPadam
  2. pengajaran utk diri sendiri...insyaALLAH, lepas ni akan lebih teliti dlm m'buat sesuatu perkara...
    Tahniah sebab jadi org pertama yang memberi komen..Hadiah akan dihantar dlm masa 2 minggu dari skrg..Sila sertakan nama penuh dan alamat...:P

    BalasPadam