Jumaat, 16 Mac 2012

Salah bajet

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Hari ni aku masuk ke pejabat semula setelah 2 minggu aku bershooting...Agak penat tapi kerja di pejabat harus dibereskan...Pendek kata, aku bekerja hari ni dalam keadaan LEMAU...Projek yang seterusnya tak lama lagi akan dijalankan...Jadi, pelbagai persediaan harus dilakukan...

Aku nak berkongsi tentang cerita minggu lepas...Bila aku kenang2 balik, memang aku tergelak sendiri...Seperti hari2 sebelumnya, shooting dijalankan...Kebetulan, hari tu kami wrapped awal...Sebelum maghrib kami dah habis shooting untuk episod pada hari itu...Aku rasa gembira sebab ada jugak kesempatan nak tengok siaran langsung perlawanan bola sepak...

Aku rasa teruja sebab pasukan kegemaran aku iaitu ARSENAL dan N9 akan beraksi...Mengikut pemahaman aku, N9 akan bermain pada hari berkenaan manakala Arsenal akan bermain pada keesokan harinya...Jadi, untuk shooting hari 2, awal2 lagi aku dah pakai jersi N9..

Sejurus selepas wrapped, kami menikmati makan malam...Aku sedaya upaya memujuk Encik Director supaya makan di restoran yang ada TV supaya senang aku nak menonton bola...Rupa2nya, perlawanan malam 2 adalah antara Arsenal lwn Liverpool...Aku telah membuat kesilapan pertama dengan memakai jersi N9 ketika menonton Arsenal...Perlawanan berakhir dengan Arsenal menang dengan jaringan 2-1..

Keesokan harinya, shooting berjalan seperti biasa...Kali ni, aku memakai jersi Arsenal...Bukan bermakna bila Arsenal menang baru aku pakai jersi Arsenal...Tapi, disebabkan baju aku yang masih belum dipakai dah tak banyak...Maklumlah, kat home stay yang kami duduk 2 takde mesin basuh...

Selepas wrapped, kami menikmati makan malam lagi...Kali ini di restoran yang berlainan...Tapi, masih ada TV...Hehehe...Kebetulan, aku baru  dapat tahu yang perlawanan Liga Super antara N9 lwn Kelantan akan disiarkan secara langsung di TV...

Jadi, kami pun menonton perlawanan tersebut...Ada seorang krew ni ajak aku bertaruh tapi aku menolak dengan baik...Bertaruh 2 kan judi...Judi 2 kan HARAM? Hish...Sambil tersenyum kat dia, aku pun teruskan makan...Dia tak lagi ajak aku bertaruh...

Tiba2 seorang krew yang lain menyapa aku...Dia cakap, aku tersalah pakai baju...Masa tengok perlawanan Arsenal, aku pakai jersi N9, masa tengok perlawanan N9, aku pakai jersi Arsenal pulak...Aku hanya tersenyum je... Dalam hati, aku berkata yang aku tersalah bajet...Hahaha..Jadi, kesilapan kedua aku ialah memakai jersi Arsenal ketika menonton N9...Keputusan perlawanan 2, Kelantan menang 2-1...

Sampai sekarang aku masih tersenyum bila teringat peristiwa tersalah pakai jersi..Kesimpulannya, tengok jadual perlawanan betul2...

Wassalam...

Inilah jersi N9 yg berada dlm simpanan aku...
Inilah jersi terbaru Arsenal yang aku suka pakai...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan