Selasa, 5 Jun 2012

ATM Breakdown!

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Semalam lepas je solat Maghrib, aku dan mak pergi ke pekan Kuala Pilah dengan niat nak membayar bil Astro...Bil Astro pulak tak sampai2 ke rumah...

Ni dah masuk bulan kedua...Tapi pihak Astro ni bukan ambik kira pasal tu pun...Yang diorang tahu, POTONG...

Euro 2012 dah dekat...Tak sanggup rasanya ketinggalan tengok game2 penting...Malaysia tak bertanding sebab bukan negara Eropah...So aku sokong Belanda...Salah satu sebab aku sokong Belanda kerana adanya Robin Van Persie, kapten Arsenal dalam pasukan tu...Hehehe...

Berbalik kepada pencarian mesin ATM tadi, aku  ada banyak kad bank...Public Bank, RHB, Bank Islam dan  BSN...So, semalam aku mula dengan Public Bank...Sekali sistem breakdown la...Adoi...

Lepas tu aku ke RHB...Pun sama jugak...Aku tak putus asa...Terus pergi ke Bank Islam...Hmm...Sama jugak...Ape la nasib...Dah la jarak setiap mesin ATM tu boleh tahan jauhnya...Nak pergi ke BSN, tak boleh bayar bil melalui mesin ATM...

Kesudahannya, aku tak bayar bil Astro pun semalam...Time nak bayar ni la ada je macam2 masalah...Time lain tu, ok je semuanya...Memandangkan aku dah ada kat pekan, aku singgahlah kat kedai 1Malaysia...Capai dua kotak soya, bayar  then terus balik...

Pergi sebab nak buat benda lain, benda lain pulak yang aku buat...Takpe la, at least buat sesuatu kan...Yang aku pelik, apsal la boleh pulak mesin ATM breakdown  secara berjemaah ni...Hmm...Mungkin bukan rezeki aku malam tadi kot...Redha je la....

Wassalam...

Kadang2 ada banyak kad bank ni pun boleh buat pening jugak...
Selalu nak kena kemas kini...Kalau tak, dah tak boleh guna...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan