Isnin, 16 April 2012

Terima Kasih Sayang

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Ramai yang cakap hari lahir ni merupakan hari kebesaran...Kalau orang2 besar macam Agong, siap ada cuti peristiwa sempena kelahirannya...Bagi umat Islam, hari kelahiran Nabi Muhammad S.A.W atau lebih dikenali dengan nama Maulidur Rasul akan disambut dengan meriah demi menunjukkan kecintaan kepada baginda...Ceramah dan perarakan akan diadakan sambil berselawat...Sepanduk2 juga akan dihias dengan kata-kata pujian kepada baginda...

Hari ni merupakan hari lahir aku...Ya, usia aku semakin meningkat...Bak kata pujangga, semakin bertambah usia kita, semakin dekat kita dengan kematian...Oleh itu, sentiasalah perbaiki diri agar dapat menjadi insan yang lebih baik dari hari ke hari (pesanan buat diri sendiri dan semua pembaca)

Pagi2 tadi aku terjaga dalam pukul 5 lebih...Aku terima SMS daripada Si Dia...Dia mengucapkan Selamat Hari Lahir kepada aku...Aku gembira dengan ucapannya...Ya, dia adalah insan pertama yang mengucapkan Selamat Hari Lahir kepada aku...Dalam mesej tu, dia ada nyatakan yang dia minta maaf sebab dia tak dapat sediakan apa2 hadiah untuk aku pun...

Biasanya setiap pagi lepas masuk pejabat, aku akan buka blog dia...Tapi hari ni, aku tak buka blog dia seperti yang biasa aku buat...Aku hanya berbalas SMS dengan dia...Dalam SMS tu, aku ada bergurau yang aku tak dapat apa2 hadiah daripada dia pun...Dia cakap, buka blog dan tengok hadiah yang dia dah sediakan...Lantas aku membuka blog dia...

Aku terkedu setelah melihat blog dia...Aku hanya terpaku sambil bebola mata aku bergerak menyudahkan pembacaan...Berulang kali aku membaca entry dia...Sungguh, aku terharu...Aku tak tau nak ucapkan apa2 melainkan terima kasih yang tak terhingga....Aku rasa dihargai...

-Sayang, kat sini Abang nak bagi tau yang Abang tak harapkan apa2 hadiah daripada Sayang pun...Menyayangi dan disayangi oleh Sayang adalah hadiah yang paling bermakna dan berharga bagi Abang...InsyaALLAH, Abang akan buat yang terbaik demi kesucian hubungan kita...Abang akan cuba jadi pemimpin atau imam yang baik untuk Sayang sebagai makmumnya...


Terima kasih Sayang...



Semoga hubungan yang kita bina diberkati oleh-Nya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan