Rabu, 25 April 2012

Aku VS Karamjit Singh VS Alex Yoong

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Bila korang baca tajuk entry aku kali ni, mesti ada yang pelik kan? Macam mana pulak aku boleh berlumba dengan Karamjit Singh dan Alex Yoong? Hahaha...Sebenarnya saje nak bagi GEMPAK...Tapi kalau tak berapa nak gempak tu, sori la beb...Hehehe

Kepada sesiapa yang tak tahu atau tak kenal siapa 2 orang yang aku maksudkan ni, meh sini aku terangkan serba sikit tentang diorang...Karamjit Singh ni pelumba kereta rally...Dia pernah jadi juara dunia...Alex Yoong pulak, dia pernah jadi pelumba F1 untuk pasukan KL Minardi walaupun pencapaian dia biasa2 je...Walau bagaimanapun, kita tetap harus berbangga dengan pencapaian dorang...

Dah tu apa kaitannya dengan aku? Hmm, macam ni...Ahad lepas bersamaan dengan 22 April, aku terpaksa memandu kereta dengan laju...Al kisahnya, sebab aku kena hantar adik aku balik ke asrama kat Port Dickson (PD)...Dia kena sampai sana sebelum pukul 7 pm...Masa tu pulak, dah pukul 5 lebih...Jarak ke PD tu agak jauh jugak la...Sebab aku gerak dari Putrajaya...

Adik aku yang duduk kat seat belakang dah membebel + risau...Dia risau tak sempat sampai sebelum pukul 7...Kalau sampai lambat, kena denda la jawabnya...Lagi2 dia dah tahun akhir kat situ...Aku cakap kat dia  'Tak yah nak risau la...Tengok la siapa yang bawak kereta"...Aku bagi jaminan...Dalam hati, aku agak risau jugak la..Habis aku kalau sampai lambat...Hehehe

Aku pandu dengan laju sekali...Sepanjang pengalaman aku memandu, ni la yang paling laju...Kelajuan masa tu lebih kurang 140 km/j ke atas...Kalau nak ikutkan, aku memang dah langgar undang2 jalan raya pun...Abah aku cuma diam je...Sesekali dia tengok jugak meter kereta tu...Mak aku pun diam je...Biasa kalau aku pandu 80 km/j pun mak aku dah bising...Kali ni mak dengan abah macam merelakan je aku pandu laju...Yela, takut terlewat...Hihihi...

Akhirnya, aku sampai kat pagar asrama adik aku dalam pukul 6:25 pm...Dengan nada bangga aku cakap kat adik, " Ha, kan dah cakap...Tak lambat punya"...Hahaha..Adik aku cuma menjeling je..Lepas bersalam, dia terus masuk...

Biasa kalau dah pandu laju, pasang air cond lagi, minyak memang cepat kering...Isi minyak la yang paling tak best berbanding menghabiskan...Hehehe..Mungkin ada yang pernah pandu kereta lebih laju daripada yang aku pandu...Tapi, dalam apa jua keadaan pun, haruslah berhati2...

Kesimpulannya, rancang masa dan perjalanan dengan baik...Hargailah nyawa yang dipinjamkan oleh Allah kepada kita...Ingatlah orang yang tersayang...Bak kata orang2 tua, 'Beringat sebelum terkena'...

Wassalam...

Ni la kereta lumba KL Minardi





Ni pulak kereta yang pernah digunakan oleh Karamjit
untuk perlumbaan rally







Tiada ulasan:

Catat Ulasan