Rabu, 26 September 2012

Rupa vs perangai...Mana lagi penting?

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Semalam, aku lepak kat sebuah kedai mamak...Makan dengan officemate...Yang makan, officemate aku je...Aku dah makan siap2 kat office...Makan makanan yang mak aku bekalkan...Hehehe...Aku minum je la...

Aku dan officemate duduk di tempat aircond...Sebab kami tak merokok, so memang selalu lepak kat situ...Suasana agak sunyi...Hanya 5-6 pelanggan je yang ada masa tu...

Tiba2 lalu seorang perempuan...Ada rupa..Perutnya pulak besar...Mengandung rasanya...Aku terpandang sebab dia lalu sebelah aku..Dia lalu tu sebab nak basuh tangan...Kebetulan sinki selang 2-3 meja je dari tempat aku duduk...

Dia (free hair) duduk berborak dengan dua orang kawannya yang bertudung...Dalam suasana yang sunyi tu, tiba2 aku terdengar dialog "Alamak, rasa nak berak la pulak"...Terus kepala aku berpusing ke belakang dengan lajunya...

Woi! Agak2 la nak cakap tu...Dah la suara kuat...Tak pasal2 ciri2 sopan yang patut ada dalam diri setiap yang bergelar perempuan/ wanita hilang macam tu je...Aku dah geleng2 kepala dah...Tak lama lepas tu diorang keluar dari kedai mamak tu...Nasib baik la dia bukan lepak dengan aku...Kalau tak, abis aku yang malu...Huhuhu...

*Kepada perempuan/ gadis/ wanita, jagalah tingkah laku dan perkataan yang keluar dari mulut anda...Kita kan orang timur yang penuh dengan kesantunan? :) 

Wassalam...

Kena banyakkan kempen macam ni..Hehehe..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan