Sabtu, 1 September 2012

Sabtu: Kerja

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Hari ni adalah 1 September 2012...Semalam seperti semua sedia maklum, merupakan sambutan kemerdekaan kita yang ke-55...Aku tak rasa apa2 pun untuk merdeka kali ni...Semuanya kerana logo, tema dan bait2 lirik lagunya...

Okey, cukup pasal merdeka, hari ni aku sorang je yang kerja kat dalam pejabat untuk department aku...Campur akak receptionist, jadi la berdua...Tapi dia kerja kat tingkat bawah, aku pulak kat tingkat 2...

Memang sunyi sepi...Ditambah lagi dengan badan aku yang tak berapa nak sihat...Badan panas je walaupun dah 2x aku makan ubat...Tekak punya la perit...Sampaikan nak telan air liur pun rasa sakit...Apetah lagi makan...Takpe la, maybe Allah belum izinkan aku sembuh...Ubat tu hanya medium untuk membantu je..Sembuh atau tak, Allah yang menentukan...

Adik-beradik aku semua cuti hari ni...Aku sorang je yang kerja...Ingat nak MC je...Kang takut bos fikir lain pulak sebab cuti raya aku hari tu agak lama jugak la...Seminggu...Kat pejabat ni, aku dah menggigil2 dah ni...Takpe, setengah jam je lagi..Huhu

Lepas ni, jauh lagi perjalanan yang terpaksa aku tempuh...Kena drive lagi tu...Pergi Kajang, KL dan Puchong...Harap2 semuanya akan baik2 je petang ni...InsyaALLAH...

Berbalik kepada kerja, memang sedap la dorang yang cuti ni...Tinggal aku je terkontang-kanting....Hahaha...Lantak la...Janji buat kerja dan selesaikan tanggungjawab je...

Malam ni nak layan EPL pulak...Kalau tak sembuh jugak lagi, melepet je la aku kat umah...Huhuhu...

Wassalam

*Melepet merupakan dialek N9 yang membawa erti, tak boleh buat apa dah...Terbaring je macam orang sakit...Tiada daya melakukan apa2 pun....

Harap2 aku tak la sampai macam ni...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan