Isnin, 3 September 2012

Makan sepinggan

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Lepas makan nasi yang mak aku bekalkan untuk tengah hari tadi, aku terus ke kedai mamak...Join beberapa officemates aku minum di sebuah restoran mamak...

Aku cuma order air je...Mula2 ingat nak air asam jawa...Sekali takde pulak...Lepas tu si mamak ni cadangkan aku minum air limau + asam boi...Aku tak pernah tau pulak ada air macam tu...So, aku pun order je la...

Bila minuman dah sampai, aku sedut la air tu sikit2 sambil borak dengan mereka yang berkenaan...Dalam pada berborak tu, aku ternampak ada seorang makcik ni duduk selang satu meja je dari aku...

Lepas tu datang sorang lelaki ni, usia dalam lingkungan makcik tadi ni...Confirm suami dia ni....Aku agak la...Dan ternyata betul pun....Tapi dia datang bawak satu pinggan je...

Aku ingat makcik ni duduk tadi hanya untuk ambik tempat atau jaga meja je...Mungkin lepas tu dia ambik makanan dia pulak...Rupa2nya mereka makan berkongsi...Makan sepinggan je...Perghh....Sweet je aku tengok...

Daripada pemerhatian aku tu, ada 2 kesimpulan yang aku dapat buat...


1st, Perempuan biasanya makan sikit...Sebab tu pasangan tu ambil langkah untuk berkongsi makanan...Tak la membazir...



2nd, Sebab pasangan tu memang pasangan yang romantik...Semuanya buat bersama2....Kan best tu...Barulah sentiasa bahagia dan dapat kekalkan hubungan dalam jangka masa yang panjang...

Wassalam



*Tiba2 je aku terbayangkan kalau aku yang berada dalam situasi pasangan romantik tu tadi...Cewaah! Hehehe

Kadang2 makan benda simple pun boleh buat makanan tu jadi
istimewa bila makan dengan insan yang istimewa... :)

Sehati sejiwa...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan