Rabu, 3 Oktober 2012

Kecewa tahap SUPER

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Malam ni aku pulang dengan kekecewaan setelah menghabiskan masa beberapa jam di Stadium Tuanku Abdul Rahman (STAR) Paroi...Sebabnya, bukan kerana N9 kalah...Tapi kerana permainan yang disajikan...TERUK...Memang patut kalah pun...Kalah pulak kepada Angkatan Tentera Malaysia (ATM)...

Sepanjang perlawanan aku berdiri dek kerana jumlah penyokong yang terlalu ramai....Lebih dari jangkaan aku...Ingatkan dengan kehadiran jumlah penyokong yang lebih ramai daripada biasa mampu menyemarakkan semangat para pemain. Rupa2nya TIDAK...

Dalam masa hampir ke hujung perlawanan, ada beberapa penonton yang kurang ajar...Kenapa kurang ajar? Sebab diorang baling bom asap yang berwarna merah...Hampir sesak nafas aku dibuatnya...Ada sebilangan penyokong yang beralih tempat kerana tak tahan dek terhidu asap...

Tak lama lepas tu, ada pulak yang bakar bunga api...Bukan bunga api biasa, tapi bunga api yang besar...Percikannya hampir mengenai penonton2 yang lain...Akibatnya, ramai penonton yang marah dengan si pencetus percikan bunga api tadi...

Bila perlawanan tamat, aku bergegas ke tempat letak motosikal...Sebenarnya, tadi adalah kali pertama aku tunggang motor untuk ke stadium...Disebabkan jumlah penyokong sangat luar biasa, jadi aku mengambil masa untuk mendapatkan motor aku...

Selepas mendapatkan motor, aku menghidupkan enjin...Pertama kali aku terperangkap dalam kesesakan dengan menaiki motor...Bergerak pun hanya sedikit2...Jumlah motor2 lain di kiri kanan aku sangat banyak...Jaraknya pula sangat rapat...Agak lama aku berada dalam situasi tersebut...

Akhirnya, aku berjaya mengeluarkan diri dari kesesakan yang GILA...Aku pulang dengan melalui jalan lain...Setibanya di rumah, kaki aku berasa lenguh kerana terlalu penat berdiri dan terperangkap dalam kesesakan...

Penat yang sangat tidak berbaloi...Memang aku kecewa tahap super...N9 tersingkir daripada Piala Malaysia setelah 3 kali tidak pernah gagal melayakkan diri berturut2 di pentas perlawanan akhir...Takpelah, takde rezeki...Tahun depan cuba lagi...

Wassalam...

*KALAH atau MENANG, selamanya aku sokong N9...



Negeri tercinta...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan