Jumaat, 30 November 2012

Hari Terakhir

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Hari ni merupakan hari yang aku rasa bengang, marah dan sedih...Semuanya bercampur-baur...Mungkin memang macam tu la perasaan sesiapa apabila terasa dianiaya...

Setelah macam2 yang aku alami kat pejabat, bekerja dengan syarikat yang bosnya ada pertalian kekeluargaan dengan pekerja2nya, aku kini nekad untuk berhenti berkhidmat...

Setelah perbincangan yang ringkas dengan bos sebelum solat Jumaat tadi, kami telah mencapai kata sepakat...Win2 situation kata bos aku...Banyak la...

Perbincangan yang hangat telah berakhir...Aku pun dah setuju dalam keterpaksaan terutamanya soal gaji...Gaji yang kononnya akan dinaikkan hanya janji tinggal janji...

Dalam pada itu, aku rasa bersyukur jugak...Sebab akhirnya aku dah buat keputusan walaupun agak sukar...Aku akan cari rezeki di tempat lain...Kerana aku yakin, Allah yang memberi rezeki...Bukan bos atau orang lain...

Harap2 lepas ni aku dapat kerja yang sesuai dengan jiwa dan kelayakan akademik aku...Penat dah kerja dengan gaji yang tarafnya macam budak SPM je...Dah la rumah kat Selangor, kerja pulak kat N9...Gaji yang dapat habis untuk bayar minyak dan tol je...

Jadi, mulai esok aku akan giat mencari kerja2 lain bagi terus menampung kehidupan...Harap2 tak dapat dah bos yang kedekut...

Bos aku cakap, tak boleh nak naikkan gaji aku sebab syarikat tak mampu...Yang dia pergi melancong tiap2 bulan ke luar negara tu ada duit plak...Dasar kedekut + lidah bercabang!!!

Wassalam...

*Hari ni bukan hari terakhir dalam bulan November je, tapi hari terakhir aku bekerja sebagai Eksekutif Produksi...Selamat Tinggal Seremban!!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan